III Trobada Classes Àgils

21 d’octubre de 2017 –  Hem fet la III Trobada Classes Àgils!

Estem molt contentes del resultat de la jornada. Les professores i els professors que ens han acompanyat han valorat molt positivament tots els tallers. Creiem que les metodologies que avui han aprés els seran de gran utilitat a l’aula.

Moltes gràcies a totes i tots els que heu vingut per la vostra força i la vostra empenta! Fins la propera!

> Properament enviarem per correu electrònic, a totes i tots els assistents, les presentacions i els documents que s’han fet servir durant la jornada.

Dirigit a professionals de l’educació primària i secundària que:

  • Volen elaborar nous materials didàctics o millorar els que ja utilitzen.
  • Entenen que és necessari (i fins i tot urgent) obrir-se a nous mètodes d’ensenyament més enllà de la classe magistral.
  • Davant la multitud de propostes emergents, decideixen aturar-se a pensar: Què necessiten els alumnes per aprendre per si mateixos? Què els podem oferir?
  • Volen experimentar un aprenentatge actiu adequat a les exigències de la societat actual.

La mecànica de la trobada es desenvoluparà entorn a quatre taules rodones i dos tallers en què aprendre i intercanviar experiències implementades i provades a classe sobre Metodologia Àgil, Design Thinking, Visual Thinking, Flipped Classroom, Robòtica educativa i Gamificació; de manera que tots els assistents a l’esdeveniment puguin intervenir activament en cadascuna de les taules i tallers durant un període de temps determinat.

Si vols participar en la trobada envia un correu electrònic a: info@clasesagiles.com, especificant: nom, cognoms i centre escolar en què es desenvolupa l’activitat docent.

TAULES RODONES (MATÍ)

  1. DESIGN THINKING
  • L’empatia.
  • Com definir el projecte.
  • Ideació.
  • Posar en pràctica (prototipus).
  • Avalua’ls i avalua’t.

2. FLIPPED CLASSROOM

  • Què és la classe invertida?
  • Tipologies de classes invertides.
  • Com començar a invertir la classe.
  • Eines i recursos.
  • Pràctiques.

3. AGILE

  • Principis de la metodologia àgil.
  • El procés àgil d’SCRUM.
  • El treball en equip autogestionat.
  • La millora continua.
  • Exemple d’implementació àgil.

4. ROBÒTICA EDUCATIVA

  • Els robots com a fil conductor transversal.
  • La robòtica i l’aprenentatge basat en problemes.
  • La robòtica i l’aprenentatge basat en projectes.
  • Més enllà de l’entorn competitiu.
  • Pràctica.

TALLERS (TARDA)

VISUAL THINKING

  • La comunicació eficient.
  • Representació de la informació per augmentar la comprensió.
  • L’estalvi de recursos en la pèrdua de la informació.
  • La millora de la presa de decisions.
  • El consens.

GAMIFICACIÓ

  • El joc.
  • Principals elements del joc.
  • Tipologies de jugadors.
  • Eines i recursos.
  • El paper del docent i el paper de l’alumne.
  • Pràctica.

FORMADORS:

Flipped Classroom – Sandra Francisco – Llicenciada en Humanitats.

Agile – Gemma Albaladejo – Llicenciada en Economia.

Robòtica educativa – Rocío Lara – Ro-botica.

Visual Thinking – Montse Marsal –ConnectingBrains.

Gamificació – Eva Perdiguer – Grau en Educació Primària UIC i Màster en Neuropsicologia i Educació UI La Rioja. Directora del Postgrau i professora en Tecnologia Educativa, Innovació i Creativitat UIC.

Organització – Montse Margalló – Llicenciada en Hispàniques.

Organització – Alicia Ortega

5 abril – VISUAL THINKING

METODOLOGIA VISUAL THINKING
TÍTOL DEL TALLER VISUAL THINKING A LES AULES
HORARI 18.00h a 20.00h – 5 d’abril de 2017
 

OBJECTIUS PEDAGÒGICS

 

. Apropar la metodologia Visual Thinking al professorat mitjançant una experiència d’aula.

.Copsar en primera persona els beneficis de treballar la intel·ligència visual.

. Conèixer diferents experiències d’aplicació a l’aula reals.

. Personalitzar els continguts d’aprenentatge i augmentar el temps dedicat a cada alumne.

. Augmentar el nivell d’atenció dels alumnes a l’aula.

. Compartir idees, experiències i punts de vista amb la interacció d’altres docents.

 

QUÈ APRENDRÀS EN AQUEST TALLER?

 

 

Aprendràs a expressar idees a través de dibuixos simples i de fàcil reconeixement.

Podràs preparar una proposta d’interès personal.

Aprendràs metodologies per que els alumnes implementin el dibuix com a eina d’aprenentatge i comunicació.

 

DESCRIPCIÓ DEL TALLER

 

Comprovarem, des de l’experiència, com tant els alumnes com el professorat poden fer servir el dibuix com a eina de comunicació per a la millora en l’aprenentatge.
 

QUI IMPARTEIX EL TALLER?

 

Monste Marsal, Fundadora de connectingbrains* i experta en innovació.

Alex Martínez Sanz, Dissenyador i Visual Thinker.

Montse i Alex són experts en pensament visual i han dut a terme una àmplia varietat de workshops de Visual Thinking tant en l’àmbit educatiu com empresarial.

 

Diapositiva1